Officespecialisten-plannen-met-office365 Soms liggen er zoveel verschillende taken op je bordje dat je makkelijk iets vergeet. Hoe voorkom je dat je niets over het hoofd ziet? En dat je alles op tijd regelt? Dat kan heel eenvoudig met de Planner in Office365. Met deze tool maak je in een handomdraai een duidelijk overzicht van al je taken voor een project. In dit blog laten we je zien hoe het werkt. Plannen is voortaan een peulenschil!

Zo werkt de Planner

Kies in het Office365-menu voor Planner. Je komt dan in de Planner-hub, waar je je plannen kunt zien, nieuwe plannen kunt maken en je openstaande taken kunt bekijken:

Een nieuw plan maken

Klik op de button ‘Nieuw plan maken‘ en geef je plan een naam. Je kunt ervoor kiezen om er een openbaar of vertrouwelijk plan van te maken. Klik vervolgens op ‘Plan maken‘.

Taken toevoegen aan je plan

Aan een plan kun je verschillende taken hangen. Je voegt een taaknaam en eventueel een einddatum/toewijzing toe en klikt dan op ‘Taak toevoegen‘.

Taken specificeren

Als de taak aangemaakt is en je erop klikt, kom je in het detailscherm van de desbetreffende taak. Hier kan je verschillende zaken toevoegen zoals bijlages, opmerkingen en een controlelijst. Op deze manier kun je verschillende taken toevoegen.

Buckets

In het overzichtsbord kun je vervolgens zogenaamde buckets maken. Dit zijn verzamelingen van taken die bij elkaar horen. Zo houd je een goed overzicht op wat er nog moet gebeuren.  

Overzicht bewaken

Planner beschikt over grafieken en een planningstabblad. Hiermee kun je ook heel makkelijk het overzicht op de planning bewaken. Je kunt er ook zien welke taken nog niet toegewezen zijn.  

Sharepoint en OneNote

Wanneer je een planning maakt, kan Office365 gelijk een Sharepoint-site en OneNote-book voor je aanmaken. Zo kun je heel makkelijk aantekeningen maken en heb je een teamsite voor de communicatie rondom je project! Zo doe je dit: Klik op het overzichtsblad op de 3 puntjes naast ‘Planning‘ en kies voor ‘Sites‘ voor een Sharepoint-site of ‘Notitieblok‘ voor het OneNote-book. Even geduld hebben… en voilà: Office365 maakt de gevraagde zaken voor je aan!

Succes met plannen!

Heb je toch nog vragen over de Planner? Dan helpen wij je daar natuurlijk graag bij!